هزینه ارسال سفارش های بالای 400 هزار تومان رایگان است - پشتیبانی: 02833995167 - 09108553455
موبوفان | مرکز پخش قاب و گلس

آنچه از رویداد 14 سپتامبر اپل انتظار می رود

Monday، ۲۲ Shahrivar ۱۴۰۰

نسل بعدی آیفون روز سه شنبه 14 سپتامبر عرضه می شود و این فقط مربوط به گوشی های جدید نیست. انتظار می رود اپل از نسل جدید ساعت های هوشمند خود و احتمالاً آی پدهای جدید رونمایی کند. در اینجا خلاصه ای از همه شایعات و نشت هایی است که در چند روز آینده منتشر می شود.

سری آیفون 13

چهار مدل جدید در پیکربندی آشنا وجود دارد که از iPhone 13 mini شروع می شود ، از مدل وانیلی ، تا iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max. با توجه به آنچه می شنویم ، این آخرین مدل از آیفون مینی خواهد بود که سال آینده با مدل وانیلی مکس جایگزین می شود. اما پرچمدار کوچک هنوز دوازده ماه فرصت دارد تا ارزش خود را به اپل ثابت کند.

بزرگترین ارتقاء این نسل در صفحه نمایش خواهد بود. انتظار می رود که دو مدل Pro و Pro Max دارای پنل های LTPO OLED با نرخ نوساز 120 هرتزی باشند ، اولین آیفون هایی با صفحه نمایش نرخ تازه سازی بالا. این بدان معناست که دوتایی وانیلی در سال جاری با فرکانس 60 هرتز کار می کند ، اما یک ارتقاء دیگر ممکن است برای هر چهار مورد باشد، حالت همیشه در صفحه نمایش. البته ممکن است این قابلیت فقط برای مدل Pro و Pro Max در نظر گرفته شده باشد ، زیرا LTPO به طور قابل توجهی مصرف برق صفحه نمایش ثابت را کاهش می دهد (به همین دلیل در Apple Watch استفاده می شود).

گفته می شود شارژ سیمی ksg [ndn ',ad ihd h\g از 20 وات فعلی تا 25 وات افزایش می یابد. شارژ بی سیم نیز سریعتر خواهد بود و در حالی که نشت هیچ شماره مشخصی نداشت ، مدلهای فعلی از شارژ MagSafe 15 واتی پشتیبانی می کنند ، بنابراین 20 وات یا حتی 25 وات غیر منتظره نخواهد بود. با این حال ، همه اینها نیاز به شارژرهای جدید دارند ، و ما می شنویم که آنها کمی گران تر خواهند بود (اپل در حال حاضر شارژر 20 واتی را با قیمت 20 دلار می فروشد).

تا سال آینده ارتقاء چشمگیری برای دوربین پیش بینی نمی شود ، اما در سال 2021 تعدادی تغییر ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال ، دوربین فوق عریض دارای لنز بهبود یافته با فوکوس خودکار است. به گفته برخی تحلیلگران ، هر چهار مدل دارای LiDAR هستند ، اگرچه برخی دیگر مدعی هستند که این مدل منحصر به مدل Pro است.

خرده فروشی از اوکراین شش رنگ برای iPhone 13 mini لیست کرده است: مشکی ، آبی ، بنفش ، صورتی ، سفید و محصول ویژه قرمز. مطابق با لیست ذکر شده ، گزینه های ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی برای این گوشی وجود دارد. آیفون 13 بزرگتر دارای 128/256 گیگابایت حافظه داخلی است ، این مقدار برای 13 Pro و 13 Pro Max نیز 256/512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. هیچ اشاره ای به گزینه 1 ترابایتی نشده که برخی تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

مینگ چی کو ، با توضیحاتی از بلومبرگ ، نوشت: یک پیشرفت جدید کنجکاو ممکن است باعث شود iPhone 13 خارج از پوشش سلول کار کند.

چیپست Apple A15 مورد استفاده در این نسل از آیفون ها بر روی گره تصفیه شده N5P TSMC تولید می شود و این نسبت به تراشه A14 ساخته شده روی گره N5 ، وعده افزایش 5 درصدی عملکرد یا 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق را می دهد. اگر پیشرفت عمده ای در هر یک از این دسته ها ایجاد شود ، ناشی از تغییرات معماری است و نه گره.

نشت اطلاعاتی در ماه اوت نشان می دهد که سری آیفون 13 در 17 سپتامبر (حداقل در چین) به فروش می رسد. این قبل از تایید تاریخ 14 سپتامبر برای رونمایی از اپل بود و تقریباً منطقی به نظر می رسید.

اپل واچ سری 7

ساعت ها در سال 2018 روی گزینه های 40 و 44 میلی متری قرار گرفتند ، اما این سایز ها ممکن است تغییر کنند ، طبق اطلاعات منتشر شده ، سری 7 در اندازه های 41 و 45 میلی متر به بازار عرضه می شود. آنها همچنان از همان بندهای مچ دست استفاده می کنند ، با این حال ، اندازه برجسته و حاشیه های باریک تر ممکن است صفحه نمایش بزرگتری را به ارمغان بیاورد.

اپل واچ سری 7 طراحی را با قسمت های مسطح تغییر می دهد تا بیشتر شبیه به iPhone و iPad شود. مدلهای جدید همچنین ممکن است حجم باتری را با هزینه افزودن ویژگی های جدید افزایش دهند. مانند آیفون 13 ، ارتقاء عمده ساعت (مانند سنسور دمای بدن ، سنسور قند خون و الکل) در چند سال آینده انجام می شود. با این حال ، سنسورهای موجود باید اصلاح شوند.

این نسل باید یک چیپست اپل S7 بهبود یافته با پشتیبانی بهتر UWB را به همراه داشته باشد. تراشه جدید و باتری جدید می تواند استقامت بیشتری را نیز به همراه داشته باشد ، ساعت های هوشمند اپل از جمله معدودی هستند که نمی توانند 24 ساعت در حالت عادی کار کنند.

یک هشدار: در حالی که تقریباً ساعت ها در این مراسم رونمایی می شوند ، ممکن است مدتی طول بکشد تا به فروشگاه ها برسند. مارک گورمن از بلومبرگ در مورد برخی مسائل مربوط به تولید گزارش داد که می تواند باعث تاخیر شود.

iPad mini 6 و iPad مقرون به صرفه: شاید ماه آینده

آیپد پرو با چیپست های M1 یکی از قوی ترین تبلت هایی است که با پول می توان خرید. اما آنها بزرگ و گران هستند. آیپد مینی 6 جمع و جور در دست ساخت است (با توجه به نشتی ها) ، که دارای صفحه نمایش 8.4 اینچی Liquid Retina با فرکانس 60 هرتز خواهد بود. ابعاد این تبلت 206x138x6.1 میلی متر است و در رنگ های مختلف یادآور iMac های جدید خواهد بود: خاکستری فضایی ، نقره ای ، رزگلد ، سبز و آبی آسمانی.

انتظار یک چیپست M1 را نداشته باشید ، اما احتمالاً A14 اپل (به تراشه iPhone 12) برای این آی پد بسیار محتمل تر است. این یکی باید اولین iPad mini باشد که اتصال اختیاری 5G را ارائه می دهد. گزینه های ذخیره سازی مورد انتظار برای این مدل نیز 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت است.

همچنین ، به عنوان بخشی از تغییرات طراحی ، انتظار می رود خواننده اثر انگشت Touch ID از قاب جلویی به سمت تخته حرکت کند (با دکمه پاور ترکیب می شود). مینی همچنین ممکن است اپل مداد 3 آینده را پشتیبانی کند ، که ماه ها پیش در مورد آن صحبت شد.

همچنین در مورد یک iPad iPad وانیلی مقرون به صرفه صحبت می شود. انتظار می رود آی پد های جدید را در رویداد اکتبر در کنار مکینتاش جدید معرفی شوند. همیشه این احتمال وجود دارد که اپل "یک چیز دیگر" را به سمت ما بکشاند ، اما امید خود را از دست ندهید.

iOS 15 ، iPadOS 15 ، watchOS 8 ، tvOS 15

همه اینها در حال حاضر تحت آزمایش بتا عمومی هستند ، که قرار است با عرضه تلفن های جدید ، ساعت ها و (احتمالاً) تبلت ها به پایان برسد.

AirPods 3 شاید ، Pro امسال نباشد

ما در مورد AirPods 3 جدید زیاد شنیده ایم ، اما بلومبرگ می گوید امسال ایرپاد جدیدی وجود ندارد. اینها ممکن است از صدای فضایی و شاید حتی حذف فعال نویز پشتیبانی کنند. تصور کنونی این است که سخت افزارهای ایرپاد پرو 3 مشابه Beats Studio Buds (که هر چند فاقد صدای فضایی هستند) خواهند بود و احتمالا قیمت آن نیز 150 دلار است.

AirPods Pro جدید چطور؟ مینگ چی کو می گوید امسال نه

احتمالاً هیچ مک جدید وجود ندارد. ما بسیاری از مک بوک های 14 اینچی و 16 اینچی را شنیده ایم که دارای چیپست قوی Apple M1X و نمایشگرهای مینی LED هستند ، اگرچه ممکن است این مک بوک هی جدید برای نمایش در این ماه آماده نباشند. انتظار می رود مک های جدید در ماه اکتبر یا نوامبر عرضه شود. شایعات معرفی مک مینی جدید (با M1X) در سپتامبر نیز مطرح شده است.

منبع

گرد آوری: پویا رحیمی