Saturday، ۹ Ordibehesht ۱۴۰۲
بازار گوشی های هوشمند چینی در سه ماهه اول سالانه 11 درصد کاهش یافته است و روندی گسترده تر در سراسر جهان دارد. طبق داده ها، این بدترین دوره سه ماهه اول از سال 2013 بوده است
محموله ها در سه ماهه اول 67.6 میلیون بوده که 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. اپل با کاهش نسبتاً جزئی 3 درصدی در فروش آن را پشت سر گذاشت که به او کمک کرد تا اوپو را برای برتری پشت سر بگذارد.
لوکاس ژونگ، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys نشان داد که این دوره پنجمین سه ماهه متوالی کاهش دو رقمی بود. همهگیری در میان مدت تا بلند مدت بر رفتار مصرف کننده تأثیر گذاشت و اکنون مردم ترجیح میدهند درآمد خود را صرف هزینههای ضروری تر کنند و به سمت کالاهای الکترونیکی بروند.
شرکت های گوشی های هوشمند به تدریج خود را با بازار در مسیر کاهش قرار داده اند. موجودی هنوز هم مانند سایر بازارهای بزرگ در سرتا سر جهان یک مسئله است و رقابت شدید را در ردههای پایین تر تسریع میکند.
آمبر لیو، تحلیلگر، اظهار داشت که امسال برای فروشندگان برای متعادل کردن سهم بازار و سودآوری مهم خواهد بود، اما تقریباً همه بازیگران اصلی در حال حاضر به دنبال برنامه های رشد 2024 هستند و به دنبال پیشرفت هایی در فناوری سخت افزار هستند.
گردآورنده : محمد جواد نعمتی اصل