دوشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
Canalys گزارش داد که فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم کاهش یافته است. محموله های جهانی به 287 میلیون دستگاه کاهش یافت. سامسونگ همچنان پیشتاز بود، در حالی که اپل جایگاه دوم را از شیائومی پس گرفت زیرا شرکتهای چینی در تلاش برای پاسخ به تقاضای رو به کاهش بودند.
سامسونگ و اپل ممکن است بهبودهای جزئی را به صورت سالانه ثبت کرده باشند، اما این شرکت های چینی هستند که کل بازار را به سمت قرمزی می کشانند. چین در طول سه ماهه قرنطینههای زیادی داشت که بازار گوشیهای هوشمند را مختل کرد و به برندهای محلی که حضور پررنگی در آنجا دارند آسیب رساند.
تحلیلگران پیشبینی میکنند که کمبود زنجیره تامین دیگر موضوع مهمی برای صنعت نخواهد بود زیرا سفارشات قطعات کاهش مییابد و تامینکنندگان نگران عرضه بیش از حد هستند. این وضعیت از شرکت ها به منظور تطبیق و برنامه ریزی مطابق با آن، از جمله اقداماتی مانند پس انداز اضافی و محصولات رقابتی که در نیمه دوم عرضه می شوند، بیشتر می طلبد.
پیشبینیها برای H2 2022 این است که با وجود عرضههای آتی و فروش جشنوارهها، تقاضا ضعیف باقی بماند. چندین دلیل کلیدی عبارتند از شرایط چالش برانگیز تجاری دلار قوی آمریکا، مسائل ژئوپلیتیکی، مشکلات شرکت های چینی در بازار بزرگی مانند هند و تورم بالا در سراسر جهان.