پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
Trendforce امروز تحقیقی را منتشر کرد که در آن مدعی شد فروش گوشی های هوشمند در تقویم 2022 کاهش خواهد یافت. عملکرد در سه ماهه اول 2022 چشمگیر نبود، و پیش بینی می شود که مسیر نزولی در سه ماهه دوم ادامه یابد زیرا چین با سیاست "کرونا صفر" خود دست و پنجه نرم می کند.
کل پیشبینی تولید برای کل سال 1.333 میلیارد دستگاه است که کمتر از سال 2021 است و Trendforce حتی هشدار داد که هنوز در آینده جا برای بازبینیهای منفی وجود دارد.
به گفته Trendforce، یکی از دلایل اصلی عملکرد غیر قابل توجه بازار، قرنطینه در چین است که به طور کلی بر اقتصاد تأثیر می گذارد و باعث می شود افراد کمتری گوشی های هوشمند جدید خریداری کنند. پیش بینی می شود این کشور نسبت به سال گذشته کاهش شدید 13 درصدی را تجربه کند.
چشم انداز در نیمه دوم سال 2022 همچنان چالش برانگیز باقی خواهد ماند. حتی اگر زمانی که چین بتواند از وضعیت فعلی کووید خود فرار کند، بحران تورم بر بازارهای دیگر تأثیر خواهد گذاشت. بازار هند نیز وجود دارد که نمی تواند رشد پایدار را برای مدت طولانی حفظ کند.
چشم انداز Trendforce از سهم حمل و نقل ملی این است که چین مهم ترین بازار باقی خواهد ماند، اما از 24.2 درصد به 21.1 درصد کاهش می یابد، پس از آن هند با 13.1 درصد، کل محموله ها و ایالات متحده با 11 درصد در رتبه سوم قرار می گیرند.
گردآورنده : محمد جواد نعمتی اصل