هزینه ارسال سفارش های بالای 400 هزار تومان رایگان است - پشتیبانی: 02833995167 - 09108553455
موبوفان | مرکز پخش قاب و گلس

آمار بازار چیپست Mediatek در سه ماهه دوم 2021

Thursday، ۱۸ Shahrivar ۱۴۰۰

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت گزارش سه ماهه تجزیه و تحلیل خود از بازار SoC تلفن های هوشمند را منتشر کرده است و Mediatek برنده بزرگ بین آوریل و ژوئن 2021 است. این شرکت 43 درصد از کل چیپست های موجود در بازار را فروخت ، که بیش از مجموع دومین کوالکام و سوم اپل است.

دیل گای ، مدیر تحقیقات کانترپوینت می گوید: شرکت تایوانی بزرگترین سهم خود را در بازار دارد ، که بیشتر ناشی از "مجموعه رقابتی 5G در بخش متوسط ​​و بدون محدودیت در عرضه" است. همچنین از مشکلات کمتری (حداقل در مقایسه با کوالکام) با RFIC ، بازده IC مدیریت توان در TSMC سود برد.

با این حال ، وقتی صحبت از مودم های 5G شد ، شرکت سان دیه گو با 55 درصد پیشتاز بود ، در حالی که Mediatek با 30 درصد دوم شد.

تسلط کوالکام در جا به جایی باند پایه تلفن های هوشمند از سری آیفون 12 اپل ناشی می شود. تقاضای زیادی برای پلتفرم های سری 8 و 4 سری Snapdragon وجود دارد و اگر TSMC چنین مشکلی در مورد ظرفیت نداشته باشد ، جا به جایی می تواند بیشتر باشد. کوالکام موفق شد تولید تراشه ها را برای اواخر سه ماهه دوم سال 2021 متنوع کند ، که به ناچار پیش بینی و فروش را بهبود می بخشد.

بزرگترین بازنده در این مسابقه ، بدون تعجب ، تیم HiSilicon است. هواوی قادر به تولید تراشه های جدید نیست ، بنابراین فقط موجودی انباشته را فروخت ، و تقریباً چیزی از آن باقی نمانده است. به همین دلیل است که ما گوشی های هوشمند Huawei P50 را با 4G Snapdragon 888 مصنوعی محدود و حتی در آن زمان در عرضه بسیار محدود مشاهده کردیم.

منبع 1 | منبع 2

گرد آوری: پویا رحیمی